Zdrowe śniadania i przekąski

0
338

Owsianka, granola lub musli to pomysły na śniadanie, które słyną z tego, że są zdrowym i dającym dużo energii posiłkiem. W niniejszym artykule sprawdzamy jakie właściwości zdrowotne maja tego typu posiłki wykonane na bazie płatków owsianych.

Dobroczynne działanie płatków owsianych

Płatki owsiane słyną z dużej zawartości błonnika, witamin z grupy B oraz „dobrych” kwasów tłuszczowych. Wyroby wyprodukowane na bazie płatków owsianych takie jak owsianka, granola czy musli mogą być przygotowywane z mlekiem, wodą lub jogurtem. Raczej nie powinniśmy spożywać płatków owsianych na surowo, ponieważ zawierają trudną w trawieniu skrobię.

Płatki owsiane są bardzo cenione przede wszystkim za to, że zostawiają uczucie sytości i nie nadwyrężają układu pokarmowego. Regularne spożywanie owsianki poprawia pracę jelit i zapobiega wzdęciom oraz zaparciom. Jest to posiłek, który obniża poziom cholesterolu oraz obniża ciśnienie krwi.

Jak spożywać płatki owsiane?

Najpopularniejszym sposobem na spożycie płatków owsianych jest znana wszystkim – smaczna owsianka. Wystarczy przygotować ją podgrzewając w garnku mleko i poczekać aż płatki zmiękną. Dla smaku można dorzucić owoce, rodzynki, bakalie lub odrobinę miodu. Oczywiście płatki owsiane można też przygotować na wodzie, jednak wiele osób zdecydowanie bardziej ceni sobie walory smakowe owsianki gotowanej na mleku.

Alternatywa dla płatków owsianych

Owsianka to sposób na pyszne i pożywne śniadanie. Czy są alternatywy, które oferują podobne walory odżywcze i jednocześnie są równie pyszne? Naszym zdaniem znakomitą alternatywą jest musli oraz granola. Zaletą musli jest to, że oferują niemal nieskończone możliwości w zakresie wyszukiwania nowych smaków. Można do nich dodać niemal dowolne owoce lub inne dodatki i zjeść z mlekiem lub jogurtem. Z kolei granola ma swoje grono entuzjastów ze względu na to, że bardzo przyjemnie chrupie podczas przegryzania oraz wyróżnia się niską zawartością kalorii (mimo tego, że jest słodka!).

Przekąski

W sklepie internetowym onedaymore.pl można znaleźć musli, granole oraz owsianki w przeróżnych wersjach smakowych w związku z czym zdrowe i pożywne śniadania nie są nudne lecz mocno zróżnicowane. Innymi słowy można powiedzieć, że musli, granola i owsianka to trio, dzięki któremu skończysz ze śniadaniową nudą.

Jeśli jednak to wciąż za mało by zaspokoić Twój głód to możesz sprawdzić zdrowe przekąski zbożowe dostępne w wielu różnych smakach. Ciekawe przykłady nietuczących zdrowych przekąsek to liofilizowane owoce – łatwo można znaleźć truskawki, ananasy, maliny oraz banany. Alternatywą dla słodkich przekąsek są kulki zbożowe ze słonymi dodatkami (np. kulki zbożowe z pomidorem i oregano) lub znane wszystkim orzeszki ziemne w różnych odmianach smakowych. Naszym zdaniem szczególnie ciekawe są pikantnie doprawione orzeszki. Przykładem są orzeszki ziemne doprawione wędzoną papryką i szczyptą chili. Podobnych smacznych i zarazem zdrowych przekąsek można znaleźć wiele. Wszystkie pomysły na przekąski przedstawione w tym artykule pochodzą z https://onedaymore.pl/